Hyttetur og ruteknus

Jeg og en kompisgjeng hadde bestemt oss for å ta turen til hytta mi. Vi pleier i ny og ne å ta en guttetur enten på ei hytte eller så hender det vi tar med telt og fiskestang så tar vi en tur på fjellet. Denne gangen bestemte vi oss for å dra på hytta mi. Vi var 8 stykker som skulle dra og måtte da kjøre to biler opp til hytta. Det vil si opp til nærmeste parkeringsplass og så er det et godt stykke å gå derfra og til hytta. Men alle ved godt mot pakket sekkene med både god mat, godt drikke og enda litt mer drikke og dro av sted. Opp til hytta er det en lang grusvei opp fjellet et stykke og jeg kjørte bakerst, men dumme meg kjørte litt for nærme bilen forran og dermed endte det med at jeg fikk en stein rett i frontruta og da var det jo gjort, jeg fikk en diger rose av en steinsprut mitt i synsvinkel. Ikke bare det, men bilen min skulle jo også på EU kontroll om et par uker å jeg var redd at ruta skulle sprekke slik at den heller ikke skulle gå igjennom kontrollen.

Ryds ordner opp
Men en som var med på turen fortalte meg at ryds reparerer frontrute istedenfor å bytte den om det lar seg reparere. Så jeg sjekket ut hvor nærmeste ryds bilglass befant seg når vi kom hjem og dro dit. Etter at de sjekket litt på skaden konkluderte de med at dette lot seg fikse og vi ordnet en time. Å sannelig klarte de å ordne ruta mi, kan faktisk ikke engang se at den har vært fikset på. Ikke skjønner jeg hvordan de klarer det men nå er hvertfall ruta hel og fin igjen og bilen er klar for EU godkjenning. Ellers var turen alldeles strålende med fint vær, god mat, gode historier og mimring fra da vi var yngre. En fin gåtur fikk vi også, noen av oss prøvde seg på å fiske men uten hell. Men på en slik tur er ikke fiskingen det viktigste, fordi vi hadde jo tross alt fylt sekken med alt mulig godt som vi nøt når kvelden hadde senket seg. En utrolig flott tur å jeg ser virkelig frem til neste tur igjen, for man finner virkelig roen i kroppen når man er ute i naturen og samtidig er der med sine beste venner. Da takler man det hverdagslige stresset mye bedre og man får ny energi i alt man gjør.